Arte y matemáticas: proyecto JOVA 2019
La nostra aplicació va ser en el municipi de la Ràpita, a la Noguera, realitzant unaprenentatge-servei*. És una manera d’aprendre fent un servei a la comunitat, que els ajuda a aplicar i consolidar aprenentatges en coneixements, habilitats, actituds, competències, despertant el seu talent i posant-lo a treballar per al bé comú.
En aquest projecte realitzem murals decorant l’escola i el parc amb temàtiques escolars relacionades amb les matemàtiques i amb missatges positius per a motivar a l’alumnat retornant a l’escola un aspecte cuidat i alegre.
Treballem a través de l’art amb el projecte JOVA* (Jove + Valors), impulsat des de fa gairebé 10 anys pel Consell Comarcal de la Noguera i la Diputació de Lleida, amb els següents objectius:
1. Fomentar la participació dels i les joves en el desenvolupament social i cultural del municipi.
2. Oferir una oferta lúdic educativa als i les joves menors de 18 anys durant el període de vacances d’estiu.
3. Oferir una contraprestació a les persones joves les quals reverteix en activitats dirigides a ells mateixos.
4. Fomentar pràctiques i aprenentatges que ajudin la gent jove a conèixer i respectar el seu municipi.
. Es una manera de aprender haciendo un servicio a la comunidad, que les ayuda a aplicar y consolidar aprendizajes en conocimientos, habilidades, actitudes, competencias, despertando su talento y poniéndolo a trabajar para el bien común.
En este proyecto realizamos murales decorando la escuela y el parque con temáticas escolares relacionadas con las matemáticas y con mensajes positivos para motivar al alumnado devolviendo a la escuela un aspecto cuidado y alegre.